Learning to interpret the tire wear, you may be able to extend the life of tire and improve your car's performance. Also, it may show you if you need simple tire maintenance or a front-end alignment.
상태: 이물질이 트레드를 짜르든가 구멍을 낸 상태. 이 경우 타이어의 바람이 빠지든가 타이어가 손상 될 수 있음.
해결책: 믿을 수 있는 정비소에서 손상 된 곳을 안전하게 고칠 수 있으면 고치십시오.
상태: 급브레이크로 브레이크가 잠겼을 Brake lockup) 때 부분적으로 트레드가 손상되거나 긇혀질 수있음. 손상 상태는 얼마만큼 쎄게 급브리에크를 했나, 도로 표면과 상태에 따라 다름. 심한 경우 타이어의 스틸 벨트까지 손상될 수 있음.
해결책: 가능한한 급브레이크 하는 것을 피할 것.
상태: 한쪽 숄더가 닳는 상태. 타이어가 고르게 닳지 않으면 다른 부속품들이 빨리 닳들가 정열이 안된 (misalignment) 상태가 될 수 있음. 이 상태가 계속되면 타이어를 오래 사용 못하던가 다른 쪽 타이어를 손상할 수 있음.
해결책: 기계 고장이나 서스펜션 문제가 있나 점검할 것.
상태: 타이어 바람이 빠져 양쪽 숄더가 닳으면 차의
무게가 바깥 쪽 타이어에 쏠리게 됨. 그러면 숄더가
빨리 닳아 타이어를 오래 쓰지 못함.
해결책: 자동차 회사가 권고하는 타이어 압력을 유지할 것.
상태: 타이어 바람이 너무 많이 들어가 타이어 중앙이 닳은 상태. 트레드 중앙이 튀어 나와 차의 무게가 중앙에 모두 쏠려 정상보다 빨리 닳음.
해결책: 자동차 회사가 권고하는 타이어 압력을 유지할 것.
Condition: Tread cut or puncture caused when a foreign object penetrates the tread area. It can lead to air loss and possible destruction.
Solution: If a puncture is repairable, repair the damage if it is recommended limit.
Condition: Localized tread damage and unusual abrasion can occur during brake lockup (meaning that the brake is pressed hard enough to stop the wheel rotating). The extend of damage may depend on the severity of the brake lockup, the road surface or other conditions. If it is severe, the damage can extend into the steel belts.
Solution: When possible, avoid severe braking situations.
Condition: Shoulder wear on one side. Worn parts or misalignment may result in uneven wear. This condition will reduce the tire life and may lead to other tire damage.
Solution: Inspect the car for possible mechanical or suspension problems that should be repaired.
Solution: Maintain the car's recommended inflation level and use rims in good condition.
Condition: Center tread wear can be caused by over-inflation. The center of tread will bulge outward, forcing it to carry most of the weight and wear our prematurely.
Solution: Maintain the car's recommended inflation level.
No comments:
Post a Comment